To the night owls →

Grafisk design

#Brøndby IF #artdirection #grafiskdesign

Kunde Brøndby IF

År 2021

Industri LivsstilSportKultur

Opgave

Design af det visuelle og grafiske udtryk for Brøndby IF’s kommende SoMe for sæsonen 21/22.

Med nedgang i antallet af eksponeringer og likes, og generel negativ omtale af designet på Brøndby IF’s platforme, skal der kigges ind i en ny visuel strategi, der taler mere ind i kernemålgruppen.

Eksekvering

Ud fra en målgruppeanalyse, interviews og samarbejde med fans, fik jeg indsigt i målgruppen og kulturen af de troværdige Brøndby fans. Derved kunne jeg designe det grafiske udtryk ud fra de værdier, som afspejler fansene og deres syn på hvem deres klub er og skal repræsentere.

Resultater

Gennem indsatsen af et nyt grafisk udtryk for 21/22, opnåede Brøndby IF de første 60 dage, en omfattende og positiv medieomtale, flere eksponeringer og flere likes sammenlignet med 20/21 lancering.

29% flere eksponeringer
34% flere likes
Positiv omtale af designet i kommentarsporene

Sig Hej!

Følg mig